Glæde fra Gud: Jeg så et rensdyr
Gud giver mig virkelig så meget glæde. Og Bibelen siger, at Gud vidner om sig selv ved at “fylde jeres hjerter med glæde” (ApG 14,17). Og han gør det på mange måder.
I ferien skete det blandt andet i mødet med Beaglen, som du måske læste med om i går – og også med et rensdyr – historien kommer nu:
En veninde og jeg var på fjeldtur, og på vej op kommer rensdyret så løbende imod os på vej ned – men drejede naturligvis af, da den så os. Det var så stærkt, så storslået, så forunderligt at se det så tæt på – og jeg måtte bare juble til Gud! Sikke en glæde han gav os!
Ja, og mere end det. Måske har du været med, når jeg har skrevet om, at Gud og jeg har noget med hjorte sammen, hvor Gud har brugt dem til at vise mig sin tilstedeværelse, og at han har ‘styr på’ det, jeg ikke har. På den måde betød rensdyret også noget større – Gud rørte den samme klinge i mig: at alt bare var okay – i hans stærke hænder.
Det er så godt! Det gør så godt! Jeg bliver – igen og igen – Gud så uendelig taknemmelig!
Må han virkelig altid åbne vores øjne og ører, så vi ser og hører hans omsorg og nærhed i vores liv!
(Hvis du vil læse et andet vidnesbyrd om, hvordan Gud gav mig så meget glæde – ved at lade mig modtage et blad – sådan, fuldstændig ude af rytme – så læs: Glæden fra Gud kom uventet i min postkasse)


