Det talte ord

“Menneske, alle de ord, jeg taler til dig, skal du lytte til og lægge dig på sinde.” Ez 3,10
“Mine får hører min røst.” Joh 10,27

Her finder du prædikener, hvor jeg deler, hvad Gud har givet mig. Må Gud velsigne dig, idet du lytter.
Omring det umulige med bøn – Historien om Jeriko – men også skridtene derhen: Hvordan Gud leder os til de store sejre. (11/11 2023)
Hans plan og min skrøbelighed – Historien som fortælles i bogen af samme navn: Hans plan for dig er mere robust, end du overhovedet kan forestille dig! (4/11 2023) (Kan også ses som video)

Jesus’ skrøbelighed – Tænk, Jesus kom og blev et skrøbeligt menneske. Og han en enorm omsorg for dig i din skrøbelighed! (25/6 2023)

Hans plan og min skrøbelighed – Historien som fortælles i bogen af samme navn: Hans plan for dig er mere robust, end du overhovedet kan forestille dig! (17/6 2023)

Bøn – forbøn – Gud gør forskellen! Når vi connecter med ham – vinder vi sejr. Og vi beder for andre, for at de skal være connectede med Gud! Ud fra 2 Mos 17,8-15. (10/6 2023)

Så stor kærlighed – Når du ikke har lyst at elske… Og møder HAM, som går niveauer op i kærlighed. Han kan give dig at elske. (25/3 2023)
Bøn, bibelstudie og tjeneste – Gud besvarer bøn lige ind i vores tjeneste! Vi kigger på Luk 11,1-13; Luk 10,2 . “Bed, så skal der gives jer” – og eksempler fra mit liv (4/3 2023)
Fra paradis til paradis – Guds forunderlige og perfekte plan med os. Og hvordan han får det til alligevel – til trods for synd. Kærligheden havde et ekstra gear! (26/11 2022)
Gud med os – En historie om ham, der vil komme dig så nær! Han vil bo i dit hjerte med sin Ånd. Vi ser på den første tid i Jesu tjeneste – og hvad Gud med os betyder i virkeligheden. (1/10 2022)
Bered vejen for Jesu genkomst – Hvad vi kan lære af Johannes Døber – så bjergene sænkes og dalene fyldes… Helligånden, der fylder vores hjerter og giver os at elske hinanden. (24/9 2022) (Kan også ses som video)
Du kan få den ene ting, du mangler – Hans længsel efter Jesus var så stor – alligevel gik han væk, bedrøvet… Kom og få det, som Jesus vil gi’ dig – en kærlighed, som du aldrig havde drømt om! (Læs evt. Luk 18,1-27 og Mark 1013-27 før du lytter) (25/6 2022)

Livets brød til alle – Som brød blev Jesus brudt, så både jøder og hedninger kunne blive mætte. Han har sine får mange steder, og han ønsker at samle dem, så der er én flok. (30/4 2022)

Gud er trofast – Forunderlige fortællinger om Guds trofasthed ind i menneskers liv – to jeg har mødt og Daniel i Bibelen. Gud elsker dig – og han er også trofast overfor dig! (23/4 2022)

Når jeg beder til min Far – Til ham kommer jeg jublende og dansende med al min glæde, hos ham græder jeg – bøn indeholder det hele. En prædiken blandet med stærke ord fra Bibelen og mine egne erfaringer. (2/4 2022)
Når livet gør ondt – en vej igennem lidelse – Dette handler ikke om svaret på “hvorfor”, men hvordan jeg kan være i det og stadig have Gud i hånden. Hvad jeg står på, når jeg møder lidelse. Om Jesus og mig. (12/2 2022)
Fra at være udenfor til at Jesus kommer indenfor – Jesus er en gentleman, som ønsker at komme hjem til hver eneste af os – med stor respekt, han elsker os så højt. Han ser ikke skævt til os, som er udenfor – han vil gerne indenfor. (6/2 2022)
Livets vand – Hvad der er det vigtigste for mig i 2022 – det er, at min indre længsel mødes. Sammen med Jesus fyldes jeg med livets vand – og med det mærker jeg løftet om at være med ham en dag i evigheden og bade i livets vand. (1/1 2022)
Gud under cover – Måske står du skuffet, som om din Gud bare ligger død bag en sten… Men stenen bliver flyttet, så du kan se ind – opstandelsens Jesus! Jesus er ikke tavs, men gør langt ud over, hvad du forstår! (25/9 2021)
Bøn – fræk nok til at spørge – Bliv inspireret til nogle andre tanker om bøn… bliv mere frimodig i din bøn… bl.a. gennem at høre Bibelteksterne med nogle andre ord fra Den Nye Aftale/Bibelen 2020. (14/8 2021).

Historien om en elsket – Hør om hende som havde den mest skæve start – men som Gud genopbyggede! Kærlighedshistorien om Gomer og Hoseas. (26/8 2019).

Hvad søger du? – Han er svaret! På dit ønske om mere, om mæthed, om opfyldte ambitioner, om … (10/8 2019).

Tro er overnaturlig – Men Gud har åbenbaret sig – og jeg er kommet til tro. (13/7 2019).

Lammet er der altid for dig – For han elsker dig så højt! De bibelske historier fortæller, hvad Lammet gør for dig. (23/3 2019).

Historien om en elsket – Den forunderlige kærlighedshistorie om Gomer og Hoseas – og om Guds kærlighed til dig! (3/2 2019). Se også PowerPoints, som passer til: Historien om en elsket

Tillid til Jesus – Det er det, der skal til for at blive frelst. Hør hvordan den tillid opbygges. (26/1 2019)

Josefs drøm – Guds plan – Intet kan bremse drømme fra Gud om at gå i opfyldelse! Hvad er Guds drøm for dit liv? (17/11 2018)

Glæde i Herren – En gave – også nogle gange uden vi ved det… En styrke i livet! (1/9 2018)

Bøn med Gud i fokus – Hør de tre møder: Bøn – At modtage, Bøn – At give og Bøn – Når – livet er svært, som blev afholdt på Bønneseminar i Halvorsbøle, Norge, den 24.-26. august 2018 – de ligger her: Bøn med Gud i fokus.

Jesus i mit hjerte – Om troskab (i penge) og Guds ønske om at velsigne. (11/8 2018)

Jesu genkomst – paradis igen – Der hvor alle vores længsler bliver mødt! (30/6 2018)

Bønner efter Guds vilje – De er kraftfulde! De gør forskel. De rokker ved verden. (14/4 2018)

At høre Guds ord – Når vi gør det, så er vi allerede begyndt at gøre Guds vilje… (8/4 2018)

Påskesabbat – Hvilken uge, hvilken sabbat uden Jesus… Pris Gud, vi kan være sammen med ham på alle sabbatter og på alle hverdage! (31/3 2018)

Til velsignelse – Gud kan bruge hver eneste af os til velsignelse for andre, lige meget hvor vi er! (3/3 2018)

Ånden og ordet – Ånden gør Jesu ord levende for os! Ånden virker i os så vores karakter udvikles. (18/2 2018)

Han er mit svar – Nikodemus var tom indeni, men Jesus blev hans svar, ligesom han kan blive vores. Tre sange blev brugt sammen med prædikenen: Leret i pottemag’rens hånd, Født af vand, født af Ånd og Du er mit svar. (4/2 2018)

Peter – Jesus bliver hans hovedhjørnesten – Det er ikke så nemt at overgive sig, når man selv er så stærk! Prædikenen tager udgangspunkt i tre episoder i Peters liv, som jeg også har beskrevet i tre sange: Læg garnet ud på dybet, Nu Jesus kommer, gående på vandet og Hør Peter. (20/1 2018)

Nye begyndelser – Gud vil læge dit knuste hjerte, vise dig sit store lys. (17/12 2017)

Jeg forkynder jer en hemmelighed – En forvandling hvor Kristus er i jer. (2/9 2017)

Frelsende tro – En tro hvor vi vandrer i de gerninger, Gud lægger til rette for os. (11/3 2017)