Forårets fugle til fryd
Har du åbnet ‘natur-bogen’? Eller måske skulle jeg spørge – hvilken del af natur-bogen har du åbnet for nylig? for hvor er der dog meget…
Jeg har de senere år åbnet ‘fuglebogen’ en del. Det var ikke den absolutte begyndelse, men det begyndte for alvor under coronatiden: At betragte fuglene. Og ja – det er fugle til fryd!
I år har jeg for første gang set en blishøne unge – som du ser på billedet. Åh, hvor er den morsom. Hvor er den sød! Hvor er Gud fantasifuld.
Og siden 5. maj, hvor jeg hørte nattergalen for første gang i år, har jeg næsten dagligt nydt at høre den på min morgentur – og jeg må bare sige: jeg fryder mig hver eneste gang! Det er en spændende og kraftfuld sang.
Med det hele – det er Guds touch, jeg ser og hører – og hans kærlighed til os, fordi han elsker at glæde os.
Og jeg mærker pulsen fra denne jords første dage:
“Gud sagde: ‘Vandet skal vrimle med levende væsener, og fugle skal flyve over jorden oppe under himmelhvælvingen!’ og det skete; Gud skabte de store havdyr og alle slags levende væsener, der rører sig og vrimler i vandet, og alle slags vingede fugle. Gud så, at det var godt” (1 Mos 1,20-21).
Det er godt!
Så – min varmeste anbefaling – åben en af naturbøgerne LIVE – til fryd og glæde!


