To og to – aldrig alene
Hver gang jeg kommer forbi dette vers, så glæder jeg mig over det:
“Jesus kaldte de tolv til sig og begyndte at udsende dem to og to” (Mark 6,7).
To og to.
Sammen.
Ikke alene.
Det taler lige ind i mit hjerte. Også Gud tjener jeg – sammen med andre. Livet lever jeg – sammen med andre.
Denne gang, jeg læste verset, fik jeg en tanke mere: Jeg er aldrig alene! Som i aldrig!
For ikke nok med, at han sender mennesker, vi kan være sammen med – han kommer også selv. Da han tog til himlen, sendte han Helligånden til disciplene: “Jeg vil bede Faderen, og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid” (Joh 14,16).
Stol på Gud.
Han vil sende dig mennesker, som du vil dele liv med.
Og om der er perioder, hvor du er uden andre mennesker – så kommer han selv!
Aldrig alene.


