Gud er for dig!
Har du virkelig tænkt over, hvad dette betyder:
“Er Gud for os, hvem kan da være imod os?” (Rom 8,31).
Som vi så på i går: Ingen kan stoppe Gud fra at velsigne dig! Ingen kan stoppe Gud fra at lade sine velsignelser flyde rigeligt ind i dit liv!
Han sagde det så stærkt til Abraham: “Jeg vil velsigne dem, der velsigner dig, og den, der forbander dig, vil jeg forbande” (Rom 12,3).
Paulus siger videre: “Jeg er vis på, at hverken død eller liv eller engle eller magter eller noget nuværende eller noget kommende eller kræfter eller noget i det høje eller i det dybe eller nogen anden skabning kan skille os fra Guds kærlighed i Kristus Jesus, vor Herre” (Rom 8,38-39).
Sådan: Intet eller ingen kan komme imellem, at Gud elsker og velsigner dig!
Bed ham om, han må hjælpe dig til at se det i dit liv… til tider kan det se anderledes ud, end vi forestiller os…
Ja, din kærlighed gjorde, at du gav din egen søn… Det er stort og vildt… og jeg kan gribe, at når du var villig til det – så er du virkelig villig til alt! Samtidig mærker jeg også, at dine velsignelse kan tage mig af veje, som er anderledes… måske også lidt vilde… Pyha, da har jeg så meget brug for at give slip og bare hvile i, at du elsker mig – og så er alt ok! Tak fordi du allerede ved det, kære Gud, og jeg ved, at du vil hjælpe mig til at overgive mig til dig! Det vil jeg… også selvom jeg nogle gange ikke tør… eller vil…
For: “I alt dette mere end sejrer vi ved ham, som har elsket os” (vers 37). Du er altid nok!


