Bibelske personer

Oversigt over alle sange

På denne side:

  • Da brændte ordet i hjerter ind
  • En søndag morgen
  • Gå bort og synd ej mere
  • Hør Peter
  • Jeg sad ved vejen
  • Lidt eller lille
  • Læg garnet ud på dybet
  • Maria
  • Nu Jesus kommer gående på vandet
  • Når livet det er hårdt Gud

Node og tekst: Da brændte ordet i hjerter ind

Personligt: Jeg holder utrolig meget af den historie. Jesus, han åbnede ikke bare deres øjne, så de kunne se, at det var Jesus, de var sammen med. Jesus ledte dem igennem et bibelstudie, der fortalte, at han var Jesus. Det fortæller mig, at jeg også kan se og møde ham igennem mine bibelstudier.

Node og tekst: En søndag morgen

Personligt: Denne melodi er så sprød og fin, synes jeg. Lige som jeg forestiller mig, at Maria har været, da hun sørgende og i tårer kom ud til graven. Og lige præcis der – der mødte Jesus hende!

Node og tekst: Gå bort og synd ej mere

Personligt: Først får hun først en stemme kær, så er det hans specifikke stemme, så er det frelseren og til sidst ham, som har givet hende sin kærlighed. Jeg holder så meget af dobbeltheden i, at det var for hende som at få livet, at blive født på ny. Indeni havde hun jo set døden i øjnene… og på samme måde må vi faktisk se vores død i øjnene, hvis det ikke var for vores frelser.

Node og tekst: Hør Peter

Personligt: Jeg kan lide en sang, som tager mig med igennem en bibelsk historie. Peters historie spejler på den måde stærkt ind i mit liv. Jesus ser ind i mine øjne, når jeg svigter. Og det er mig, som Jesus giver en opgave på ny, efter jeg har taget imod hans tilgivelse.

Node og tekst: Jeg sad ved vejen

Personligt: Den blinde mand lærer mig at være udholdende i forhold til at få kontakt med Jesus… Og frimodighed i forhold til, hvad jeg ønsker, at Jesus gør for mig.

Node og tekst: Lidt eller lille

Personligt: En sang i barnehøjde… Men som fortæller os et stærkt budskab fra Gud: Jeg kan bruge dig! Alt hvad du giver til mig, bliver til mere, når jeg velsigner det.

Node og tekst: Læg garnet ud på dybet

Personligt: Det her handler virkelig om overgivelse! At jeg skal give slip på min styring og give Jesus lov!

Node og tekst: Maria

Personligt: Denne sang er så anderledes for mig. Jeg havde skrevet teksten først – jeg har ellers mest gjort det omvendt – og måtte bare lave en melodi med masser af dybde og ømhed… Melodien udtrykker, hvordan Jesus virkelig elsker Maria og tager imod hendes kærlighed der, hvor andre håner hende…

Node og tekst: Nu Jesus kommer gående på vandet

Personligt: Jeg elsker dynamikken i denne sang – mol i verset og dur i koret, hvor Jesus kommer til mig. Så løfter han mig virkelig op! Og… der er er også en anden særlig ting med denne sang… Jan og jeg kommer af og til hos Pottekonen i Kerteminde. Jan fik hende til at lave en skål med klavertangenter og en nodelinje fra verset i denne sang. Tak!

Node og tekst: Når livet det er hårdt Gud

Personligt: Når jeg får en melodi af Timon, så går jeg og lytter til den, lærer den at kende – og så ved jeg pludselig, hvad den skal handle om… Så melodien fortæller den samme historie som teksten: Gud åbenbarer sig for Jakob – og for dig – og så siger han: Jeg elsker dig!

Tilbage til Menneske