At høre HAM
“Den, der er af Gud, hører Guds ord” (Joh 8,47).
Ja, selvfølgelig – hvis man kender Gud, hører man også efter hans stemme.
Men – det er mere end det. Man kan også forvente, at Gud taler til sine.
Og man bliver i stand til at skelne, hvad der virkelig er Guds ord – så det er det, man hører.
Jeg kan godt lide vers af den slags, fordi det indeholder kommunikation, nærvær, relation.
Gud – himmelens og jordens Skaber er interesseret i at kommunikere med dig og mig. Han vil gerne, at vi hører ham!
Og – så har vi hans ord lige mellem hænderne: Bibelen! Bogen, som er hans ord. Bogen, som han oversætter, så vi erfarer, at den er fyldt af hans ord til os. Bogen, der bliver et afsæt, så vi kan skelne det, der ikke er hans ord, fra det, der er.
Gud og hans ord er tæt forbundet. Kender vi den ene del, kender vi også den anden. Det kommer måske nærmest af sig selv… Fordi det er HAM, som kommunikerer!


