Overgivelse

Fra mig til dig – bogen: Overgivelse – refleksioner med Jesus i Lukasevangeliet vil senere blive tilgængelig her som PDF-dokument til fri afbenyttelse.

 

”Kære Gud,” bad jeg, ”jeg længes efter et dybere bibelstudie, mere nærvær med dig, noget som virkelig vil nære mig og mit personlige kristenliv med dig.”

 

Få dage efter sagde en veninde til mig: ”Har du overvejet at studere emnet overgivelse? F.eks. i et evangelium?” Det havde jeg ikke. Men indeni kunne jeg med det samme mærke, at det var det, jeg ville gå i gang med. At det var Guds hint til mig efter min bøn til ham. Jeg valgte Lukasevangeliet.

 

Studiet blev et andet, end jeg havde forestillet mig. Jeg husker, at jeg tænkte over, hvor meget der egentlig stod om overgivelse i Lukasevangeliet… I stedet blev det fokus på, hvad blot få ord og sekvenser kaldte på, at jeg skulle overgive til Gud. Ikke faktuelt om overgivelse, men hvad Gud med sin Hellige Ånd ledte mig til at zoome ind på og overgive til ham.

 

 

Det blev dybt. Meget dybere end jeg havde troet muligt. Gang på gang blev jeg forundret over, hvordan Gud kunne tale direkte ind i mit daglige liv med mine udfordringer – når jeg bare læste det ”næste vers”, som jeg var nået til… Det føltes guddommeligt og mirakuløst – mere end hvad der bare kan opstå naturligt. Følelsen af Guds nærvær i studiet blev ved at vokse. Glæden indeni over Guds kærlighed og omsorg boblede og ligeså trangen til at dele min kære Jesus med andre. Kærlig hilsen Line

 

Tilbage til BØGER